Search...

English

Nederlands

Login exhibitors

2 & 3 April 2025

For visitors

About this edition

About WWV

Program

Speakers

Exhibitor list

Sponsors

Premium tickets

Practical information

Floor plan

2025

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Book a stand

Practical information

Visitor profile

Venue & Opening hours

Contact the specialist

Speakers

About this edition

Speakers

Giving a lecture

Testimonials

Program Blog & Knowledge Contact Free tickets
2 & 3 April 2025 | Jaarbeurs Utrecht Free tickets For visitors

For visitors

About this edition

About WWV

Program

Speakers

Exhibitor list

Sponsors

Premium tickets

Practical information

Floor plan

2025

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Book a stand

Practical information

Visitor profile

Venue & Opening hours

Contact the specialist

Speakers

Speakers

About this edition

Speakers

Giving a lecture

Testimonials

Program Blog & Knowledge Contact

English

Select language

Nederlands

Login exhibitors

Free tickets
triangle-shape triangle-shape

De duurzamere reis van Studio Anneloes

Thursday 16:15 - 16:45
Lezingenzaal 9
Laura Koedijk

Sustainability manager (Studio Anneloes)

Linkedin More about this speaker

De kleding van Studio Anneloes is designed to empower. Sinds 2006 wil het merk een wereld creëren waarin vrouwen zich sterk, zelfverzekerd en comfortabel voelen. Met respect voor elkaar en voor de omgeving. Studio Anneloes heeft een verkoopnetwerk van meer dan driehonderd winkels en een krachtige webshop en app, waar inspiratie, beleving en advies belangrijke pijlers zijn. Duurzaamheid is voor dit merk een even belangrijke pijler. In deze sessie hoor je hoe Studio Anneloes duurzaamheid heeft geïntegreerd in hun bedrijfsvoering. Met de circulaire principes 'Made to Wear,' 'Made to Care,’ en 'Made to Last' als basis, richten zij zich op vooruitgang boven perfectie. Studio Anneloes zet zich in voor de planeet en haar mensen, en probeert elke dag bewustere keuzes te maken, wetende dat dit een voortdurende reis is.

Transparantie speelt hierin een grote rol. Met het oog op de wetgevingen die de Europese commissie gaat uitrollen, probeert Studio Anneloes een koploper te zijn in het zetten van stappen naar een duurzamere textielindustrie. Hoe je dat doet in de praktijk laten zij zien met voorbeelden als hun tweedehands platform ‘Retravel’ en het Digitaal Product Paspoort (DPP). Vanaf 2027 moeten alle textielproducten in de EU voorzien zijn van een DPP. Dit is onderdeel van de EU Green Deal, een plan voor duurzame ontwikkeling en groei in Europa. Studio Anneloes ziet wetgeving niet alleen als verplichting, maar ook als kans. In 2023 zijn zij gestart met het brengen van hun eerste Digitaal Product Paspoort. Inmiddels heeft zo’n 80% van hun collectie een QR-code in het waslabel. Dit paspoort biedt informatie over de herkomst, samenstelling en onderhoudsinstructies van het artikel. In deze sessie vertelt Studio Anneloes over hun ervaring met het opzetten van het DPP. Ze geven praktische tips hoe je kunt beginnen, wat er nodig is en wie. Maar ook welke uitdagingen er kunnen zijn, en welke plannen er zijn voor de verdere ontwikkeling van het DPP.

De kleding van Studio Anneloes is designed to empower. Sinds 2006 wil het merk een wereld creëren waarin vrouwen zich sterk, zelfverzekerd en comfortabel voelen. Met respect voor elkaar en voor de omgeving. Studio Anneloes heeft een verkoopnetwerk van meer dan driehonderd winkels en een krachtige webshop en app, waar inspiratie, beleving en advies belangrijke pijlers zijn. Duurzaamheid is voor dit merk een even belangrijke pijler. In deze sessie hoor je hoe Studio Anneloes duurzaamheid heeft geïntegreerd in hun bedrijfsvoering. Met de circulaire principes 'Made to Wear,' 'Made to Care,’ en 'Made to Last' als basis, richten zij zich op vooruitgang boven perfectie. Studio Anneloes zet zich in voor de planeet en haar mensen, en probeert elke dag bewustere keuzes te maken, wetende dat dit een voortdurende reis is.

Transparantie speelt hierin een grote rol. Met het oog op de wetgevingen die de Europese commissie gaat uitrollen, probeert Studio Anneloes een koploper te zijn in het zetten van stappen naar een duurzamere textielindustrie. Hoe je dat doet in de praktijk laten zij zien met voorbeelden als hun tweedehands platform ‘Retravel’ en het Digitaal Product Paspoort (DPP). Vanaf 2027 moeten alle textielproducten in de EU voorzien zijn van een DPP. Dit is onderdeel van de EU Green Deal, een plan voor duurzame ontwikkeling en groei in Europa. Studio Anneloes ziet wetgeving niet alleen als verplichting, maar ook als kans. In 2023 zijn zij gestart met het brengen van hun eerste Digitaal Product Paspoort. Inmiddels heeft zo’n 80% van hun collectie een QR-code in het waslabel. Dit paspoort biedt informatie over de herkomst, samenstelling en onderhoudsinstructies van het artikel. In deze sessie vertelt Studio Anneloes over hun ervaring met het opzetten van het DPP. Ze geven praktische tips hoe je kunt beginnen, wat er nodig is en wie. Maar ook welke uitdagingen er kunnen zijn, en welke plannen er zijn voor de verdere ontwikkeling van het DPP.

Back to overview

Overline text

Let's solve your challenge together

Aaliquet rhoncus quam. Etiam eget dui in enim feugiat ultrices. Donec consequat tempor odio aaliquet rhoncus quam.
Free tickets