Search...

English

Nederlands

Login exhibitors

March 25 & 26, 2026

For visitors

About this edition

About WWV

Program

Speakers

Exhibitor list

Sponsors

Premium tickets

Practical information

Floor plan

2025

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Book a stand

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Practical information

Visitor profile

Contact the specialist

Venue & Opening hours

Speakers

About this edition

Speakers

Giving a lecture

Testimonials

Program Blog & Knowledge Contact Become an exhibitor
March 25 & 26, 2026 | Jaarbeurs Utrecht Become an exhibitor For visitors

For visitors

About this edition

About WWV

Program

Speakers

Exhibitor list

Sponsors

Premium tickets

Practical information

Floor plan

2025

Venue & Opening hours

Connect App

Collaborations

Sponsors

Partners

Become an exhibitor

Become an exhibitor

Participate in the exhibiton

Become an exhibitor

Book a stand

Participation options

Become a sponsor

Giving a lecture

Practical information

Visitor profile

Contact the specialist

Venue & Opening hours

Speakers

Speakers

About this edition

Speakers

Giving a lecture

Testimonials

Program Blog & Knowledge Contact

English

Select language

Nederlands

Login exhibitors

Become an exhibitor
triangle-shape triangle-shape

De bouwstenen van een award-winnend e-commerce platform: lessen van Van Gelder

Wednesday 12:00 - 12:30
Lezingenzaal 6
Robin Rietdijk

Marketing manager (Van Gelder groente & fruit)

Linkedin More about this speaker
Wat in 1953 begon met het telen van spruiten, is ruim 70 jaar later uitgegroeid tot een hypermoderne groothandel in aardappelen, groenten en fruit die dagelijks duizenden foodserviceklanten voorziet van verse ingrediënten.

Hoewel het familiebedrijf actief is in een traditionele branche heeft Van Gelder innovatie altijd centraal gesteld. Dit heeft geleid tot een indrukwekkende transformatie. In Ridderkerk stap je letterlijk de toekomst binnen, met een volledig gemechaniseerd magazijn, robots en shuttles die door het pand bewegen, en meer dan twee kilometer aan transportbanden. Maar innovatie stopt niet bij logistiek. Ook op het gebied van e-commerce loopt Van Gelder voorop.

Al in een vroeg stadium lanceerde Van Gelder een eigen webshop. Een aantal jaar geleden werd de volgende stap gezet: een replatforming. Het resultaat? Een platform met klant specifieke personalisatie, zonder concessies te doen aan snelheid en prestaties. Dit heeft ervoor gezorgd dat inmiddels meer dan 96% van alle bestellingen via de webshop wordt geplaatst. Tijdens de presentatie deelt Van Gelder hoe zij deze transformatie hebben gerealiseerd, welke uitdagingen zij onderweg tegenkwamen en welke strategische keuzes hebben geleid tot dit succes.

Bij Van Gelder wordt het e-commerceplatform niet gezien als een standaard B2B-kanaal. De chef die dagelijks zijn groenten bestelt, is immers ook een consument die gewend is aan de functionaliteiten van grote B2C-platforms. Met die mindset ontwikkelt Van Gelder innovatieve oplossingen die zowel interne processen optimaliseren als de klantwaarde vergroten. Tijdens de presentatie worden inspirerende praktijkvoorbeelden gedeeld van geïmplementeerde functionaliteiten. Ontdek hoe technologie en klantgericht denken hand in hand gaan. Hoe heeft Van Gelder bijvoorbeeld klanten subtiel gestimuleerd om volle kisten te bestellen? En waarom was het succes van hun platform niet mogelijk geweest zonder de inzet van slimme middleware.

Laat je inspireren door het verhaal hoe Van Gelder technologie gecombineerd met klantinzichten laat leiden tot oplossingen die verder gaan dan standaard e-commercefunctionaliteiten en zo alle onderdelen van de klantreis kan faciliteren met één platform.
Wat in 1953 begon met het telen van spruiten, is ruim 70 jaar later uitgegroeid tot een hypermoderne groothandel in aardappelen, groenten en fruit die dagelijks duizenden foodserviceklanten voorziet van verse ingrediënten.

Hoewel het familiebedrijf actief is in een traditionele branche heeft Van Gelder innovatie altijd centraal gesteld. Dit heeft geleid tot een indrukwekkende transformatie. In Ridderkerk stap je letterlijk de toekomst binnen, met een volledig gemechaniseerd magazijn, robots en shuttles die door het pand bewegen, en meer dan twee kilometer aan transportbanden. Maar innovatie stopt niet bij logistiek. Ook op het gebied van e-commerce loopt Van Gelder voorop.

Al in een vroeg stadium lanceerde Van Gelder een eigen webshop. Een aantal jaar geleden werd de volgende stap gezet: een replatforming. Het resultaat? Een platform met klant specifieke personalisatie, zonder concessies te doen aan snelheid en prestaties. Dit heeft ervoor gezorgd dat inmiddels meer dan 96% van alle bestellingen via de webshop wordt geplaatst. Tijdens de presentatie deelt Van Gelder hoe zij deze transformatie hebben gerealiseerd, welke uitdagingen zij onderweg tegenkwamen en welke strategische keuzes hebben geleid tot dit succes.

Bij Van Gelder wordt het e-commerceplatform niet gezien als een standaard B2B-kanaal. De chef die dagelijks zijn groenten bestelt, is immers ook een consument die gewend is aan de functionaliteiten van grote B2C-platforms. Met die mindset ontwikkelt Van Gelder innovatieve oplossingen die zowel interne processen optimaliseren als de klantwaarde vergroten. Tijdens de presentatie worden inspirerende praktijkvoorbeelden gedeeld van geïmplementeerde functionaliteiten. Ontdek hoe technologie en klantgericht denken hand in hand gaan. Hoe heeft Van Gelder bijvoorbeeld klanten subtiel gestimuleerd om volle kisten te bestellen? En waarom was het succes van hun platform niet mogelijk geweest zonder de inzet van slimme middleware.

Laat je inspireren door het verhaal hoe Van Gelder technologie gecombineerd met klantinzichten laat leiden tot oplossingen die verder gaan dan standaard e-commercefunctionaliteiten en zo alle onderdelen van de klantreis kan faciliteren met één platform.
View the presentation

Back to overview

Overline text

Let's solve your challenge together

Aaliquet rhoncus quam. Etiam eget dui in enim feugiat ultrices. Donec consequat tempor odio aaliquet rhoncus quam.
Free tickets