Chat- en voicebots verhogen je klanttevredenheid, of toch niet?
Wednesday 10:30 - 11:00
Roundtable 1
Jos van Loo
CEO (Sound of Data)
Klantverwachtingen veranderen razendsnel. Waar de één direct geholpen wil worden door een slimme chatbot, verlangt de ander boven alles écht menselijk contact. In deze interactieve roundtable duiken we in de vraag: verhogen chat- en voicebots daadwerkelijk je klanttevredenheid… of juist niet?
We verkennen samen hoe webshops vandaag de balans vinden tussen mens en AI in hun klantenservice. We bespreken o.a.:
- Hoeveel klanten kiezen nog liever voor een mens? En welke groepen juist niet?
- Kanaalvoorkeuren: wanneer waarderen klanten persoonlijk contact (in de winkel of telefonisch) en wanneer is online (chat, WhatsApp, AI) juist sneller en prettiger?
- De praktijk: hoeveel webshops zetten AI inmiddels al strategisch in binnen hun customer service?
- Slimme inzetmomenten: wanneer helpt AI echt om klanten sneller, beter en consistenter te helpen?
- De rode lijn: wanneer versterkt AI je klantrelatie… en wanneer doet het precies het tegenovergestelde?
Deelnemers delen eigen ervaringen, successen én teleurstellingen. Het doel? Inzicht krijgen in waar automatisering wel en niet werkt, en hoe je een klantenservice bouwt die past bij de verwachtingen van jouw doelgroep. Geautomatiseerd waar het kan, menselijk waar het moet.
Klantverwachtingen veranderen razendsnel. Waar de één direct geholpen wil worden door een slimme chatbot, verlangt de ander boven alles écht menselijk contact. In deze interactieve roundtable duiken we in de vraag: verhogen chat- en voicebots daadwerkelijk je klanttevredenheid… of juist niet?
We verkennen samen hoe webshops vandaag de balans vinden tussen mens en AI in hun klantenservice. We bespreken o.a.:
- Hoeveel klanten kiezen nog liever voor een mens? En welke groepen juist niet?
- Kanaalvoorkeuren: wanneer waarderen klanten persoonlijk contact (in de winkel of telefonisch) en wanneer is online (chat, WhatsApp, AI) juist sneller en prettiger?
- De praktijk: hoeveel webshops zetten AI inmiddels al strategisch in binnen hun customer service?
- Slimme inzetmomenten: wanneer helpt AI echt om klanten sneller, beter en consistenter te helpen?
- De rode lijn: wanneer versterkt AI je klantrelatie… en wanneer doet het precies het tegenovergestelde?
Deelnemers delen eigen ervaringen, successen én teleurstellingen. Het doel? Inzicht krijgen in waar automatisering wel en niet werkt, en hoe je een klantenservice bouwt die past bij de verwachtingen van jouw doelgroep. Geautomatiseerd waar het kan, menselijk waar het moet.
Back to overview
Other interesting lectures
AI
Content & Branding
Hoe vind je me? Zichtbaar voor zoekers met Search Everywhere Optimization
Achterhaal de vragen van jouw publiek, geef er antwoord op en blijf zichtbaar. Niet alleen in Google maar ook in ChatGPT. We gaan het hebben over jouw website, structured data, autoriteit en hele goede content.
Woensdag 10.30 - 11.00
AI
Wickey USA - Customer Centric Market Strategy
How do you check if your products are fit for market before going to market?
Woensdag 11.15 - 11.45
Overline text
Let's solve your challenge together
Aaliquet rhoncus quam. Etiam eget dui in enim feugiat ultrices. Donec consequat tempor odio aaliquet rhoncus quam.
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top