Building a Performance Engine: Kramp’s Ongoing Marketing Transformation
Theo Lentjes
Global Performance Marketing Manager (Kramp)
Toen Kramp in 2021 aan zijn performance marketing-avontuur begon, was onze opzet gefragmenteerd: handmatig, gedecentraliseerd en ontbrak het ons aan duidelijke data-inzichten. Na verloop van tijd leerden we de waarde van centralisatie kennen: het brengen van structuur, consistentie en gedeelde zichtbaarheid in alle markten.
Door grote investeringen in data-infrastructuur, attributiemodellering en automatisering hebben we de basis gelegd om marketingprestaties via alle kanalen te begrijpen en te meten, van SEO en SEA tot paid social.
Kramp bevindt zich momenteel in een volledige transitie: de geleidelijke overgang van een gecentraliseerd model naar lokale empowerment, ondersteund door een sterk Center of Excellence dat strategie, tooling en governance biedt.
Deze vijf jaar durende reis is nog niet voorbij, maar het herdefinieert hoe Kramp data, marketing en mensen met elkaar verbindt. Neem deel aan deze sessie en ontdek hoe attributie, customer journeys en verandermanagement samenkomen om een prestatiegerichte organisatie te bouwen die klaar is voor de volgende fase van digitale volwassenheid.
Sven Holtman
Performance Marketing Specialist | SEO/SEM (Kramp)
Toen Kramp in 2021 aan zijn performance marketing-avontuur begon, was onze opzet gefragmenteerd: handmatig, gedecentraliseerd en ontbrak het ons aan duidelijke data-inzichten. Na verloop van tijd leerden we de waarde van centralisatie kennen: het brengen van structuur, consistentie en gedeelde zichtbaarheid in alle markten.
Door grote investeringen in data-infrastructuur, attributiemodellering en automatisering hebben we de basis gelegd om marketingprestaties via alle kanalen te begrijpen en te meten, van SEO en SEA tot paid social.
Kramp bevindt zich momenteel in een volledige transitie: de geleidelijke overgang van een gecentraliseerd model naar lokale empowerment, ondersteund door een sterk Center of Excellence dat strategie, tooling en governance biedt.
Deze vijf jaar durende reis is nog niet voorbij, maar het herdefinieert hoe Kramp data, marketing en mensen met elkaar verbindt. Neem deel aan deze sessie en ontdek hoe attributie, customer journeys en verandermanagement samenkomen om een prestatiegerichte organisatie te bouwen die klaar is voor de volgende fase van digitale volwassenheid.
Toen Kramp in 2021 aan zijn performance marketing-avontuur begon, was onze opzet gefragmenteerd: handmatig, gedecentraliseerd en ontbrak het ons aan duidelijke data-inzichten. Na verloop van tijd leerden we de waarde van centralisatie kennen: het brengen van structuur, consistentie en gedeelde zichtbaarheid in alle markten.
Door grote investeringen in data-infrastructuur, attributiemodellering en automatisering hebben we de basis gelegd om marketingprestaties via alle kanalen te begrijpen en te meten, van SEO en SEA tot paid social.
Kramp bevindt zich momenteel in een volledige transitie: de geleidelijke overgang van een gecentraliseerd model naar lokale empowerment, ondersteund door een sterk Center of Excellence dat strategie, tooling en governance biedt.
Deze vijf jaar durende reis is nog niet voorbij, maar het herdefinieert hoe Kramp data, marketing en mensen met elkaar verbindt. Neem deel aan deze sessie en ontdek hoe attributie, customer journeys en verandermanagement samenkomen om een prestatiegerichte organisatie te bouwen die klaar is voor de volgende fase van digitale volwassenheid.
Back to overview
Other interesting lectures
AI
Content & Branding
Hoe vind je me? Zichtbaar voor zoekers met Search Everywhere Optimization
Achterhaal de vragen van jouw publiek, geef er antwoord op en blijf zichtbaar. Niet alleen in Google maar ook in ChatGPT. We gaan het hebben over jouw website, structured data, autoriteit en hele goede content.
Woensdag 10.30 - 11.00
AI
Wickey USA - Customer Centric Market Strategy
How do you check if your products are fit for market before going to market?
Woensdag 11.15 - 11.45
Overline text
Let's solve your challenge together
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top