Art to Cart - Praktische tips uit de AI-gedreven klantreis van Werk aan de Muur
Thursday 10:30 - 11:00
Lezingenzaal 2
Stephanie Kuijstermans
CEO (Werk aan de Muur)
In deze presentatie laten Stephanie en Jelle zien hoe Werk aan de Muur, inmiddels actief in meerdere Europese landen, een nieuwe standaard zet in de online kunstverkoop. Het platform is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een Nederlandse trendsetter dat makers, stylisten en klanten over grenzen heen verbindt.
We nemen het publiek mee door de volledige klantreis en tonen hoe technologie, data en menselijke creativiteit samen bijdragen aan schaalbare internationale groei. Het multi-sided model versterkt zichzelf:
- **Makers** krijgen zichtbaarheid in heel Europa, ondersteund door AI-tools die hun bereik vergroten.
- **Stylisten** helpen klanten in verschillende markten met lokale smaakprofielen en curatie.
- **Klanten** navigeren door meer dan een miljoen werken dankzij slimme zoektechnologie, AI-aanbevelingen en visuele matching die taal- en cultuurgrenzen doorbreekt.
We laten zien hoe onze internationale expansie níet draait om vertaling en verzending, maar om het bouwen van een schaalbare ‘taste engine’ die smaak, ruimtes en stijlen begrijpt, van Amsterdam tot Berlijn.
De presentatie biedt een inspirerend achter-de-schermen kijkje in hoe je als e-commerceplatform succesvol groeit in een Europese markt door creativiteit, technologie en personalisatie te combineren. Reken op concrete voorbeelden, AI-toepassingen in bepaalde fases van de reis, strategische learnings en een visie op de toekomst van kunst in de platformeconomie.
Jelle Swaan
Marketing & Community Lead (Werk aan de Muur)
In deze presentatie laten Stephanie en Jelle zien hoe Werk aan de Muur, inmiddels actief in meerdere Europese landen, een nieuwe standaard zet in de online kunstverkoop. Het platform is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een Nederlandse trendsetter dat makers, stylisten en klanten over grenzen heen verbindt.
We nemen het publiek mee door de volledige klantreis en tonen hoe technologie, data en menselijke creativiteit samen bijdragen aan schaalbare internationale groei. Het multi-sided model versterkt zichzelf:
- **Makers** krijgen zichtbaarheid in heel Europa, ondersteund door AI-tools die hun bereik vergroten.
- **Stylisten** helpen klanten in verschillende markten met lokale smaakprofielen en curatie.
- **Klanten** navigeren door meer dan een miljoen werken dankzij slimme zoektechnologie, AI-aanbevelingen en visuele matching die taal- en cultuurgrenzen doorbreekt.
We laten zien hoe onze internationale expansie níet draait om vertaling en verzending, maar om het bouwen van een schaalbare ‘taste engine’ die smaak, ruimtes en stijlen begrijpt, van Amsterdam tot Berlijn.
De presentatie biedt een inspirerend achter-de-schermen kijkje in hoe je als e-commerceplatform succesvol groeit in een Europese markt door creativiteit, technologie en personalisatie te combineren. Reken op concrete voorbeelden, AI-toepassingen in bepaalde fases van de reis, strategische learnings en een visie op de toekomst van kunst in de platformeconomie.
In deze presentatie laten Stephanie en Jelle zien hoe Werk aan de Muur, inmiddels actief in meerdere Europese landen, een nieuwe standaard zet in de online kunstverkoop. Het platform is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een Nederlandse trendsetter dat makers, stylisten en klanten over grenzen heen verbindt.
We nemen het publiek mee door de volledige klantreis en tonen hoe technologie, data en menselijke creativiteit samen bijdragen aan schaalbare internationale groei. Het multi-sided model versterkt zichzelf:
- **Makers** krijgen zichtbaarheid in heel Europa, ondersteund door AI-tools die hun bereik vergroten.
- **Stylisten** helpen klanten in verschillende markten met lokale smaakprofielen en curatie.
- **Klanten** navigeren door meer dan een miljoen werken dankzij slimme zoektechnologie, AI-aanbevelingen en visuele matching die taal- en cultuurgrenzen doorbreekt.
We laten zien hoe onze internationale expansie níet draait om vertaling en verzending, maar om het bouwen van een schaalbare ‘taste engine’ die smaak, ruimtes en stijlen begrijpt, van Amsterdam tot Berlijn.
De presentatie biedt een inspirerend achter-de-schermen kijkje in hoe je als e-commerceplatform succesvol groeit in een Europese markt door creativiteit, technologie en personalisatie te combineren. Reken op concrete voorbeelden, AI-toepassingen in bepaalde fases van de reis, strategische learnings en een visie op de toekomst van kunst in de platformeconomie.
Back to overview
Other interesting lectures
AI
Content & Branding
Hoe vind je me? Zichtbaar voor zoekers met Search Everywhere Optimization
Achterhaal de vragen van jouw publiek, geef er antwoord op en blijf zichtbaar. Niet alleen in Google maar ook in ChatGPT. We gaan het hebben over jouw website, structured data, autoriteit en hele goede content.
Woensdag 10.30 - 11.00
AI
Wickey USA - Customer Centric Market Strategy
How do you check if your products are fit for market before going to market?
Woensdag 11.15 - 11.45
Overline text
Let's solve your challenge together
Aaliquet rhoncus quam. Etiam eget dui in enim feugiat ultrices. Donec consequat tempor odio aaliquet rhoncus quam.
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top