AI: van hype naar hoe
Marleen Smit
Directeur Retail (Google)
Nederland raakt achterop bij de adoptie van AI, innovatie en de ontwikkeling van vaardigheden in vergelijking met wereldleiders zoals de VS en China. Deze achterstand kan aanzienlijke economische gevolgen hebben, waarbij Nederland mogelijk substantiële groeikansen misloopt. Generatieve AI heeft de potentie om verschillende sectoren te revolutioneren, waaronder de gezondheidszorg, medicijnontwikkeling en de detailhandel. Het omarmen van AI kan leiden tot aanzienlijke economische groei voor Nederland, vergelijkbaar met het toevoegen van twee grote havens en twee grote luchthavens in een decennium.
Google zet zich in om het Nederlandse AI-ecosysteem te ondersteunen via initiatieven zoals Techleap, de AI Trainingshub en het Google.org AI Opportunity Fund. Nederland moet dringend actie ondernemen om AI te omarmen en zijn positie als technologieleider terug te winnen. Aan de hand van tastbare voorbeelden laat ik zien welke rol Retailers daarin kunnen spelen. En hoe hierbij niet alleen NL aan een inhaalslag voor AI kan beginnen maar minstens zo belangrijk Retailers hun resultaten kunnen verbeteren en zich klaar kunnen maken voor lange termijn groei.
Nederland raakt achterop bij de adoptie van AI, innovatie en de ontwikkeling van vaardigheden in vergelijking met wereldleiders zoals de VS en China. Deze achterstand kan aanzienlijke economische gevolgen hebben, waarbij Nederland mogelijk substantiële groeikansen misloopt. Generatieve AI heeft de potentie om verschillende sectoren te revolutioneren, waaronder de gezondheidszorg, medicijnontwikkeling en de detailhandel. Het omarmen van AI kan leiden tot aanzienlijke economische groei voor Nederland, vergelijkbaar met het toevoegen van twee grote havens en twee grote luchthavens in een decennium.
Google zet zich in om het Nederlandse AI-ecosysteem te ondersteunen via initiatieven zoals Techleap, de AI Trainingshub en het Google.org AI Opportunity Fund. Nederland moet dringend actie ondernemen om AI te omarmen en zijn positie als technologieleider terug te winnen. Aan de hand van tastbare voorbeelden laat ik zien welke rol Retailers daarin kunnen spelen. En hoe hierbij niet alleen NL aan een inhaalslag voor AI kan beginnen maar minstens zo belangrijk Retailers hun resultaten kunnen verbeteren en zich klaar kunnen maken voor lange termijn groei.
Back to overview
Other interesting lectures
PLNTS.com - Van Stageproject tot Wereldwijde Community van Plantenliefhebbers
Met de lancering van een nieuwe webshop en een heldere e-commerce strategie zette PLNTS.com in op de kracht van sociale media om hun product én community te laten bloeien. Via Instagram startte de verkoop en groeide er een hechte online community van plantenliefhebbers, met inmiddels meer dan 130.000 volgers die samen hun liefde voor groen delen. Deze community fungeert als platform voor het uitwisselen van plantentips en interieurideeën, wat bijdraagt aan een levendige klantrelatie en positieve merkbeleving.
Woensdag 11.15-11.45
70.000 verliefde vrouwen: Het succesverhaal van Dutchies in een overvolle markt
Hoe een nieuw merk binnen 2 jaar uitgroeide tot een miljoenenbedrijf in telefoonaccessoires: Gefrustreerd door het gebrek aan een mooi en praktisch telefoonhoesje, besloot ik om zelf de perfecte hoes te ontwikkelen en op de markt te brengen. Met een insteek op luxe, fashion en functionaliteit, bedienen wij een doelgroep die door de traditionele aanbieders nauwelijks wordt aangesproken.
Woensdag 11.15-11.45
Overline text
Let's solve your challenge together
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top