70% online verkoop in een traditionele B2B-markt. Zo doen wij dat wereldwijd
Thursday 12:00 - 12:30
Lezingenzaal 1
Casper Brus
Marketing & E-Commerce Manager (BAS World)
De handel in nieuwe en gebruikte trucks, bedrijfswagens en machines is van oudsher lokaal, persoonlijk en sterk afhankelijk van fysiek contact. Vertrouwen wordt opgebouwd op locatie, transacties zijn complex en digitalisering leek lange tijd nauwelijks schaalbaar. Toch sluit BAS World vandaag de dag 70% van haar transacties zonder fysiek contact, met kopers uit meer dan 180 landen.
In deze presentatie neemt Casper Brus je mee in hoe een extreem traditionele B2B-markt is getransformeerd met behulp van een schaalbaar e-commerce platform. Zonder het menselijke aspect en klantvertrouwen te verliezen. Hij laat zien hoe BAS World lokale aanwezigheid en expertise inzet om vertrouwen op te bouwen, terwijl digitale processen, data en technologie zorgen voor wereldwijde schaal en groei. Met altijd dezelfde focus; een makkelijk koopproces voor de klant.
Casper gaat in op hoe het koopproces zich door de jaren heen heeft ontwikkeld, welke aannames moesten worden doorbroken en welke rol marketing, e-commerce en IT hierin spelen. Aan de hand van concrete voorbeelden ontdek je hoe inspecties, data-gedreven marketing, (AI-)innovaties en platformdenken bijdragen aan internationale handel op grote schaal. Zelfs met complexe producten als een vrachtwagen, bedrijfswagen of machine. Of het nu nieuw of gebruikt is.
Deze sessie is geen verhaal over voertuigen of machines, maar een inspirerende case over innovatie, platformdenken en online groei in een markt waar je dat het minst verwacht. Voor marketeers en digital teams die willen leren hoe je vertrouwen en technologie combineert om echte impact te maken.
De handel in nieuwe en gebruikte trucks, bedrijfswagens en machines is van oudsher lokaal, persoonlijk en sterk afhankelijk van fysiek contact. Vertrouwen wordt opgebouwd op locatie, transacties zijn complex en digitalisering leek lange tijd nauwelijks schaalbaar. Toch sluit BAS World vandaag de dag 70% van haar transacties zonder fysiek contact, met kopers uit meer dan 180 landen.
In deze presentatie neemt Casper Brus je mee in hoe een extreem traditionele B2B-markt is getransformeerd met behulp van een schaalbaar e-commerce platform. Zonder het menselijke aspect en klantvertrouwen te verliezen. Hij laat zien hoe BAS World lokale aanwezigheid en expertise inzet om vertrouwen op te bouwen, terwijl digitale processen, data en technologie zorgen voor wereldwijde schaal en groei. Met altijd dezelfde focus; een makkelijk koopproces voor de klant.
Casper gaat in op hoe het koopproces zich door de jaren heen heeft ontwikkeld, welke aannames moesten worden doorbroken en welke rol marketing, e-commerce en IT hierin spelen. Aan de hand van concrete voorbeelden ontdek je hoe inspecties, data-gedreven marketing, (AI-)innovaties en platformdenken bijdragen aan internationale handel op grote schaal. Zelfs met complexe producten als een vrachtwagen, bedrijfswagen of machine. Of het nu nieuw of gebruikt is.
Deze sessie is geen verhaal over voertuigen of machines, maar een inspirerende case over innovatie, platformdenken en online groei in een markt waar je dat het minst verwacht. Voor marketeers en digital teams die willen leren hoe je vertrouwen en technologie combineert om echte impact te maken.
Back to overview
Other interesting lectures
AI
Content & Branding
Hoe vind je me? Zichtbaar voor zoekers met Search Everywhere Optimization
Achterhaal de vragen van jouw publiek, geef er antwoord op en blijf zichtbaar. Niet alleen in Google maar ook in ChatGPT. We gaan het hebben over jouw website, structured data, autoriteit en hele goede content.
Woensdag 10.30 - 11.00
AI
Wickey USA - Customer Centric Market Strategy
How do you check if your products are fit for market before going to market?
Woensdag 11.15 - 11.45
Overline text
Let's solve your challenge together
Aaliquet rhoncus quam. Etiam eget dui in enim feugiat ultrices. Donec consequat tempor odio aaliquet rhoncus quam.
Benelux's biggest digital commerce event with the best digital commerce speakers and suppliers.
Blogs
AI and E-commerce: hype or staying power?
Sustainability is more than a nice talk, you have to actually live it up
Subscribe to the newsletter
© Organisatie Groep Zuid
To top