Tim van der Wiel

Oprichter

Tim van der Wiel
About Tim van der Wiel

Tim van der Wiel (1998) is de oprichter van GoSpooky en Speaky.ai, een social content agency en een softwareplatform voor Voice technologie.

Op zijn dertiende verdiende Tim zijn eerste geld met een Twitter netwerk van ruim één miljoen Nederlandse tieners. Door het verzinnen van one-liners en inhakers bouwde hij dit netwerk op vanaf nul volgers. Grote merken begonnen hem te benaderen om te adverteren en zo opende de wereld van online advertenties.

In 2016 richtte hij GoSpooky op, een social content agency gericht op nieuwe media. GoSpooky werkt sindsdien voor grote (inter)nationale merken zoals KLM, HEMA en IKEA. Speaky.ai, opgericht in 2018, richt zich op voice assistenten zoals Google Assistant en Amazon Alexa.

In 2017 plaatste het Amerikaanse zakenblad Forbes Tim in hun jaarlijkse 30 Under 30 medialijst. Daarnaast werd GoSpooky door de Stichting Adverteerdersjury Nederland uitgeroepen tot het beste nieuwe reclamebureau van dat jaar.

In 2018 was Tim de hoogste binnenkomer in de Adformatie top 100, de lijst voor mensen die het verschil maken in de Nederlandse creatieve industrie. Hierin werd hij genoemd als “de Max Verstappen van de reclamewereld”.

Tim is er van overtuigd dat Voice de volgende belangrijke tech challenge is terwijl de meeste merken daar nog niet mee bezig zijn. Hij spreekt over social media, merken en advertising, voice en nieuwe media.