Zo verduurzaam je jouw webwinkel

WED 14:00 - 14:30

This is a 2019 presentation

Thuiswinkel.org

De e-commercesector is volop aan het verduurzamen, een ontwikkeling de niet meer te stoppen is. Spring ook op deze duurzame trein? Wil jij weten welke stappen jij nu kunt zetten om jouw webwinkel te verduurzamen? Leer van enkele praktijkcases en ga naar huis met praktische tips om meteen mooie stappen te zetten!

Thuiswinkel.org heeft met de sector het doel gesteld om de CO2-uitstoot in de logistieke operatie in 2025 te halveren ten opzichte van de huidige uitstoot. Het rekenmodel Bewust Bezorgd helpt daarbij door de CO2-uitstoot voor de pakketbezorging inzichtelijk te maken, waardoor je aan de juiste knoppen kunt draaien om emissies nog verder omlaag te brengen. Verder werken we met de sector aan het verduurzamen van verpakkingen en kijken we naar welke rol de online retail kan spelen in de circulaire economie.

Er gebeurt ontzettend veel. Zo maakte Coolblue zijn distributiecentrum energiepositief met zonnepanelen, levert bol.com binnen 2 uur pakketjes op de fiets, werken Wehkamp en Picnic samen voor emissie loze retourzendingen en testen Futurumshop en PostNL herbruikbare verpakkingen die wel 1000 keer meegaan.

Waar kan jij beginnen? Kom erachter in deze sessie!