Why PIM isn't enough?

WED 11:15 - 11:45

Lecture hall 6

Icecat

Product Information Management (PIM) is an important component for brands with an online strategy. But only a PIM setup is not enough. Successful brands realize that their customers want different content, that personalization is the power of content and that end-to-end content flow to every retailer worldwide is a must-have for brands with international ambitions. During this presentation, Pieter van Herpen, CEO of Syndy, will explain, based on examples, about the complexity of content management and syndication and examples of successful product content strategies for brands.

This lecture is made possible by Icecat.

  • Theme
    Content & Branding

    Informatie is de sleutel tot succes. Het resultaat is dat websites en webshops content in de laatste paar jaar een stuk serieuzer zijn gaan nemen. Het is niet alleen Google die daar de motor van is, maar content speelt ook een sleutelrol in het binden van klanten. Daarnaast is het neerzetten van een merk, de branding, een klus op zich. Het is niet eenvoudig hierin succesvol te zijn, maar wie erin slaagt is spekkoper. Tijdens de Webwinkel Vakdagen vinden er diverse presentaties plaats die dieper ingaan op dit thema.