Wat valt er van joú op de mat? Mini-cursus ‘starten met direct mail’

TUE 15:30 - 16:00

Lecture hall 3

PSI Vransen

 

Overweeg jij ook om naast je online communicatiekanalen gebruik te maken van fysieke direct mail?

Al dan niet gepersonaliseerd. Bijvoorbeeld voor lead generation, conversie, behoud en het terughalen van klanten. In 30 minuten vertelt Jeroen Kimmel alles wat je moet weten om een kickstart te maken met direct mail. Uiteraard aan de hand van treffende voorbeelden.

Onderwerpen die aan bod komen zijn: Kansen en valkuilen met DM Waar is direct mail geschikt voor? Waar kun je het beter niet voor gebruiken? In welke plannings- en uitvoeringsvalkuilen moet je vooral niet trappen? Do’s & dont’s in DM Hier hoor je de belangrijkste zaken als formaatkeuzes, uitvoering, adreshuur, personalisatie, de mailpack samenstelling, handling en porti.

En waar je specifiek op moet letten om niet de fout in te gaan. Want zoals bij vrijwel alles geldt ook bij DM: the devil is in the details! Wat valt hier op? Leer van de specialist Hoe val je op in de brievenbus? Hoe bekijkt de ontvanger jouw mailpack? Wat wordt het eerst gelezen en waarom? Wat wordt het best gelezen en waarom? Welke visuals kun je beter wel en niet gebruiken? Wat is een goede ‘call-to-action’? Hoe maak je een kickstart met DM? Test! Hier leer je in 5 minuten de basis van het opzetten van een testpilot. Om snel te ontdekken wat de best te volgen dm-strategie en -tactiek is. Hoe zet je een testmatrix op? Wat is een zinnige test om mee te starten? Hoe schaal je daarna op? Waarom moet je nooit stoppen met testen? Waar vind je inspiratie?

Goed om te weten: PSI-Vransen biedt iedereen een antwoord op de vraag ‘Wat valt er op de mat?’. Sinds jaar en dag verzamelt PSI-Vransen voorbeelden van direct mail uitingen. Daarmee kunnen we onze opdrachtgevers altijd een brede en diepe inkijk tonen in wat er zoal aan direct mail ontwikkeld en verstuurd wordt. In Nederland en daarbuiten. Van simpele doch effectieve direct mail kaarten tot meer complexe oplossingen. Verdeeld over diverse branches. En over doelstellingen, zoals bv. ‘werving’, ‘loyalty’, ‘cross-sell’ en ‘win-back’.

Theme(s):

Marketing