Van marktkoopman tot marktleider tot hemelbestormer

WED 15:45 - 16:30

This is a 2023 presentation

Marco Aarnink (37) neemt je mee op zijn reis: van marktkoopman tot marktleider en uiteindelijk tot ‘Captain’ bij printplatform Print.com. Als Marco op zijn twintigste Drukwerkdeal.nl opricht, maakt hij kennis met de valkuilen die komen kijken bij het leiden van een snelgroeiend bedrijf.

In zijn keynote vertelt Marco hoe je een markt verovert zonder enige ervaring, want: “Ervaring is de grootste vijand in creatieve processen.” Nadat hij zijn bedrijf in 2014 verkoopt aan de wereldmarktleider, is Marco actief als investeerder. Toch mist hij zijn passie: samen met een hecht team werken aan een merk en een fysiek product. In 2018 ontstijgt hij het ‘zwarte gat’. Marco investeert voor een bedrag van meer dan zes nullen in het vastgoed van de toekomst, een domeinnaam: Print.com. Een nieuw en internationaal printplatform schiet uit de startblokken. Samen met klanten geven Marco en het team vorm aan een nieuw businessmodel: co-creatie bepaalt tot op de dag van vandaag de dag de roadmap van Print.com. In een klantrelatie moet het – net als in een liefdesrelatie - van twee kanten komen, vindt hij. Met alle fases die daarbij horen. Ga je mee op dit passievolle avontuur?