A small step for Amazon, a giant leap for Dille & Kamille

WED 15:30 - 15:50

This is a 2018 presentation

Amazon opent kassaloze winkels terwijl bij Dille & Kamille de barcode net is ingevoerd. Hoe kun je als relatief kleine retailer overeind blijven in deze veranderende wereld? De webwinkel van Dille & Kamille groeit heel hard (en maakt winst!), maar veel klanten komen eigenlijk het liefst even neuzen in de ‘echte’ winkel. De klant houdt van authentiek, ambachtelijk, ‘echt’ en eenvoudig, maar loopt wel met z’n mobiel door de winkel. Hoe ga je hier als winkel mee om? Welke organisatorische uitdagingen kom je tegen? Welke online kansen moet je grijpen en welke zijn te hoog gegrepen of gewoon onbetaalbaar? Hoe zorg je dat online op organische wijze verweven raakt in de klassieke retail organisatie? 

Dille & Kamille zit middenin een grote transitie en heeft voor haar doen al grote stappen gezet, maar ziet nog veel meer mogelijkheden. Van slim gebruik van social media tot de samenwerking met fietskoeriers.

Een extra uitdaging: in de filosofie van dit familiebedrijf staat dat er geen reclame wordt gemaakt.

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door XSARUS.