Retouren: Cruciaal voor online succes!

WED 11:40 - 12:00

Lecture hall 11

PostNL

69% van de Nederlandse online shoppers bekijkt het retourbeleid voordat ze overgaan tot aankoop. Natuurlijk is dit voor iedere aankoop anders. Als je een boek voor jezelf koopt, zal het retourbeleid ongetwijfeld minder belangrijk zijn dan wanneer je een nieuw paar schoenen koopt. Maar als je eenmaal een negatieve retourervaring hebt gehad, dan kom je hoogstwaarschijnlijk niet meer terug in die webwinkel. Een ding is zeker, een goed retourbeleid is cruciaal voor het succes van je webwinkel. Zorg er vervolgens voor dat de gehele retourervaring positief wordt ervaren en je hebt een loyale klant te pakken. Maar hoe zorg je daar voor…?  Hoe start je? Wat zijn de do's en dont's en hoe kunnen wij als PostNL jou daarbij helpen?

  • Theme
    Logistiek

    Logistiek is vaak een onderschatte factor, maar blijkt vandaag de dag eens te meer de sleutel tot succes voor webwinkels. Wie immers zijn logistieke traject op orde heeft, kan klanten snel en met zekerheid bedienen. Of het nu onderdelenlogistiek, aan-huis-leveringen of voorraadoptimalisatie betreft, een klant wil weten waar hij of zij aan toe is. Het Thema Logistiek is breed, maar daardoor voor velen ook extra interessant. Misschien niet eens zozeer om de webwinkellogistiek zelf te verzorgen, maar minstens om te weten welke smaken er zijn in het effectief bedienen van klanten.