Onderzoek: wat jouw klanten nu echt van klantenservice verwachten

WED 15:30 - 16:00

This is a 2023 presentation

CM.com

Vanuit onafhankelijk internationaal onderzoek komen diverse interessante resultaten aan het licht. Zo neemt 74% van de respondenten alleen contact op als het echt niet anders kan en 32% van de ondervraagden belt liever de klantenservice dan hun schoonfamilie. Meer van dit soort inzichten over emoties, kanalen en tijd behandelen we tijdens deze presentatie.

Dit onderzoek is uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau CANDID in opdracht van CM.com. De online enquête werd uitgevoerd in oktober 2022, waarbij 1012 Nederlandse respondenten vragen beantwoordden over hun service-interacties met bedrijven. Alle respondenten waren 18 jaar of ouder.

Om verschillende regio’s van de wereld te vertegenwoordigen, zijn er in totaal 7078 respondenten uit zeven landen ondervraagd: Verenigde Staten van Amerika, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, België, Nederland, Duitsland en China.

Theme(s):

Customer journey