Niet iedereen is je klant, "Als je iedereen wil aanspreken spreek je niemand aan"

THU 11:15 - 11:45

Lecture hall 7

Adri Broos vertelt uit ervaring en persoonlijke overtuiging dat je ook als webshop een keuze moet maken voor wie je er wel of niet bent. Aan de hand van een aantal marketing voorbeelden en anekdotes zal duidelijk worden dat het vrijwel onmogelijk is een website of ├╝berhaupt enig ander bedrijf te runnen zonder je af te vragen voor wie je er nu werkelijk bent.
In de eerste jaren van Megekko was de slogan: "Alles voor de echte man", waarbij een breed publiek gezocht werd voor alle mogelijke producten. Later is de slogan geworden "Jij hebt er duidelijk verstand van" waarmee Megekko aangeeft dat ze er speciaal zijn voor de ervaren computergebruiker, daarmee worden een hoop mensen buitengesloten maar de binding met de overige klanten wordt juist veel groter. Het is juist nadat deze keuze gemaakt werd dat rendement van de onderneming met sprongen verbeterde.