Inkoop en marketing teams: gebruik data om samen winst te maximaliseren.

WED 12:00 - 12:30

This is a 2023 presentation

Optiply BV

Inkoop en marketing zijn essentieel voor het succes van een e-commerce onderneming. Toch, een vlekkeloze samenwerking tussen deze twee teams is niet altijd vanzelfsprekend. Met marketeers gericht op klanten (downstream) en inkopers op leveranciers (upstream) kan silo-based denken het gevolg zijn.

In deze presentatie legt Wiebe Konter, founder van Optiply, uit wat een goede samenwerking tussen inkoop en marketing oplevert. En, waarom een datagedreven benadering cruciaal is om met deze samenwerking winst te maximaliseren.

Met een goede samenwerking tussen inkoop en marketing koppel je supply chain data aan klantvraag data. Samenwerking betekent dat marketeers de juiste producten op juiste moment kunnen pushen en dat inkopers ervoor zorgen dat er genoeg voorraad beschikbaar is.

Juist door het gebruik van een AI inkooptool zoals Optiply, kun je de samenwerking tussen de twee teams echt effectief maken - en streven naar het maximaliseren van je bedrijfswinst.

Theme(s):

Data & Analytics