Ik wil ook op Bol.com! Alles over succesvol verkopen op een marktplaats

THU 10:30 - 11:00

Lecture hall 10

BZTRS

Joost van Bogert, eigenaar van smartphoneclip.nl en kraagje.com geeft een kijkje in het proces van webshop eigenaar tot multiplatform verkoper. Hij deelt zijn praktijkcase en vertelt over de uitdagingen die hij tegenkwam bij het aanbieden van zijn assortiment op Nederlandse marktplaats Bol.com. Joost doet een boekje open over de voor- en nadelen van marktplaatsen, voor welke uitdagingen hij staat en welke oplossingen de retail experts van BZTRS hiervoor bieden.

De uitdagingen van de verkoop via Bol.com liepen de afgelopen jaren enorm uiteen voor Joost. Van meerdere voorraadlocaties die nauwelijks nog te managen vielen, minimale content die verrijking nodig had, slechte integratie tussen de verschillende platformen tot aan het managen van de content op eigen platform en de marktplaats; er speelde altijd iets.

Naast deze dagelijkse uitdagingen heb je als ondernemer ook te maken met de toekomst; wil ik gaan groeien op meerdere marktplaatsen en nieuwe kanalen? En als mijn business groeit, groeien mijn systemen, platformen en technieken wel met mij mee? Hoe kan ik dat allemaal gaan onderhouden? Terechte vragen van een moderne ondernemer die in de fase van groei en expansie zit.

Samen met strategisch IT en e-commerce partner BZTRS werkt Joost aan de ultieme oplossing die hem minder kopzorgen, meer omzet en minder handwerk gaat bezorgen. Oplossingen die hem voorbereiden op de technologische toekomst. Joost deelt niet alleen zijn uitdagingen maar ook de beoogde oplossingen en hoe hij zijn succes op marktplaatsen momenteel vergroot. Een duidelijke praktijkcase die een reëel beeld geeft van de platform economie en waar je als onderneming uitdagingen en kansen tegen gaat komen.

  • Theme
    Platform economy

    Platformisering is de verschuiving van aanbod gestuurd verkopen naar vraag gestuurd verkopen; Online spaces die zoveel mogelijk proberen te voorzien in de klantbehoeften. Dit zijn platformen die zich bezighouden met het matchen van behoeften van hun klant. Daarnaast zijn er platformen die zelf ook als verkoper actief zijn. Binnen de platformeconomie draait het niet om het aanbod, maar puur om de vraag.