Hoe media bureaus en webshops van klein tot groot groeien met behulp van partner marketing

WED 15:30 - 16:00

Lecture hall 4

Awin

Enkele jaren geleden had Awin´s online media partner Dunion, eigenaar van het merk Podobrace, nog weinig ervaring met affiliate marketing en werd dit nauwelijks toegepast voor hun eigen merk en de overige klanten in het portfolio. Samen met hen delen we graag de ins- en outs over hoe zij affiliate marketing campagnes hebben gestart, de uitdagingen die dit mee zich meebracht en het behalen van (internationale) successen in een tijd waarin affiliate marketing aan het innoveren is naar ‘partner marketing’.

Inmiddels beheert Dunion, naast het Podobrace affiliate programma, de affiliate programma's van verscheidene klanten. Zij vormen hierdoor een uitstekend voorbeeld voor deze lezing, omdat zij vanuit verschillende perspectieven kunnen toelichten hoe zij de toegevoegde waarde van affiliate marketing ervaren en hoe het voor hen heeft bijgedragen om de interne doelstellingen en die van hun klanten te behalen.

Affiliate marketing innoveert. Waar webshops en media bureaus steeds meer zicht en controle willen hebben op de impact van de e-commerce kanalen binnen iedere fase van de customer journey is dat voor de affiliate marketing niet anders. Dit vraagt om nieuwe inzichten met betrekking tot data, touch points en publisher types die daaraan kunnen bijdragen.

Tijdens deze sessie vertellen we meer over de verschillende uitdagingen die werden ervaren bij het opstarten van de programma's en de impact die dit had op andere e-commerce kanalen. Denk hierbij aan gelimiteerde marketingbudgetten, beperkte mogelijkheden om landelijk danwel internationaal door te groeien of omdat niet alle publisher kanalen zijn toegestaan vanwege beleid omtrent het type product.

In affiliate marketing zag Dunion voor Podobrace nieuwe kansen om verder te groeien en rolden dit vervolgens verder uit met programma’s voor hun klanten. Elk programma met zijn eigen behoeftes en dus ook met een eigen strategie en invulling van het affiliate programma. Over de aanpak zullen zij uiteraard meer vertellen.

Afsluitend zullen wij meer vertellen over hoe dit de webshops verder heeft geholpen, ondersteunt door een aantal key takeaways. Affiliate marketing anno nu is een kanaal met talloze opties en mogelijkheden om te testen. Als p veel kennis in opgedaan en deelt deze ervaringen dan ook graag met het publiek.