GS1 Nederland

THU 14:45 - 15:15

Lecture hall 9

GS1 Nederland

Voorraadaccuratesse, juistheid en snelheid van leveringen is in dit tijdperk van omnichannel belangrijk. Zo ook bij de (web)retailers en merken in de mode. Verticale winkelformules investeren al geruime tijd in de techniek van RFID om hun individuele artikelen te voorzien van een RFID-tag. Zo kunnen deze retailers hun voorraadcontroles zeer secuur en snel doen. Ook kunnen zij artikelen die op verschillende locaties liggen snel terugvinden. Multibrand retailers en webshops zien eveneens de grote voordelen van het werken met RFID. Ze hebben daarom ook deze wens, maar ze zijn wel afhankelijk van de merken om de RFID-tags aan te brengen.
Een gezamenlijke aanpak voor multibrand retail met hun leveranciers is nodig, waarbij de merken de tags aanbrengen die de retailers en webshops kunnen gebruiken. Een aantal retailers, o.a. Berden en Van Tilburg mode en leveranciers gaan met GS1 aan de slag met een gezamenlijke aanpak. De uitdaging is hierbij om een standaard werkwijze te hanteren en voldoende kritische massa op de been te brengen.
GS1 zal met een omnichannel retailer de voordelen van RFID, de aanpak en uitdagingen presenteren.

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door GS1 Nederland.

  • Theme
    Logistiek

    Logistiek is vaak een onderschatte factor, maar blijkt vandaag de dag eens te meer de sleutel tot succes voor webwinkels. Wie immers zijn logistieke traject op orde heeft, kan klanten snel en met zekerheid bedienen. Of het nu onderdelenlogistiek, aan-huis-leveringen of voorraadoptimalisatie betreft, een klant wil weten waar hij of zij aan toe is. Het Thema Logistiek is breed, maar daardoor voor velen ook extra interessant. Misschien niet eens zozeer om de webwinkellogistiek zelf te verzorgen, maar minstens om te weten welke smaken er zijn in het effectief bedienen van klanten.