Groei in fysieke winkels door optimalisatie webshop

THU 10:30 - 11:00

Lecture hall 2

Na een historie van 27 jaar met muziekwinkels in de Benelux zag Keymusic in juni 2019 haar Nederlandse tak failliet gaan en stond ook België er niet goed voor.
Toch zag investeerder Jan ‘t Hoen er de waarde van in voor een doorstart. Hij vroeg Pieter Smits om als CEO het nieuwe Keymusic als grootste muziekwinkelketen terug op de kaart te zetten en verder te laten groeien.
De webshop van Keymusic speelt in deze groeistrategie een sleutelrol. In deze lezing geeft Pieter inzicht in de rol die de webwinkel heeft om ook het de omzet in de fysieke winkels verder te laten groeien.
Belangrijke aspecten die aan de orde komen in deze lezing zijn de combinatie van online marketing met fulfillment, after sales service en fysieke winkelverkoop.

  • Theme
    Strategy & growth

    In een moordende markt bewegen die in een moordend tempo verandert, is niet altijd makkelijk. Maar in 2021 verwacht de E-commerce markt een omzet te draaien van $4,5 triljoen wereldwijd - dat zijn achttien nullen. De markt is veranderd van een aanbod- naar vraaggestuurde economie. Digitaal is daarom allang geen trucje meer, maar een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering. Strategy & Growth focust op de technologie die nodig is om het bedrijf te laten groeien.