Geen E-commerce succes zonder duurzaam retourenbeleid

WED 14:15 - 14:45

This is a 2017 presentation

Het aankoopproces eindigt niet altijd bij de levering van het pakket, maar in 5 tot 50% van de gevallen bij het retourneren van de producten. De totale klantbeleving wordt bepaald door de aankoop, levering én het retourneren. De service voor retourneren en levering van aankopen moet dus van gelijk niveau zijn. Hoe is dat bij u geregeld? De expertgroep Delivery & Service heeft hiervoor een zelfscan gemaakt en vertelt u daar graag over.
 
Minstens zo belangrijk is een retourenbeleid dat zich richt op het voorkomen en het zo optimaal mogelijk afhandelen van retouren. Het aantal goederenbewegingen is exponentieel gegroeid met de komst van E-commerce en de marges staan onder druk. Met een inzichtelijk en duurzaam retourenbeleid vermindert u goederenbewegingen en en beperkt u de commerciële schade van uw retouren. Robert J. Lugtenborg (fashionfitr.com) en Jan Minnee (retourplaza.nl) nemen u mee in de mogelijkheden voor het voorkomen van retouren en optimaliseren van marges. 
 

De presentaties van ShoppingTomorrow worden op deze website gedeeld.