Een beter milieu begint bij jezelf!

THU 16:00 - 16:45

Lecture hall 4

"Tien items bestellen, vanavond in huis, een uur te laat, klantenservice bellen, tegoedbon ontvangen, even passen, acht items kosteloos terugsturen, geld terug, duurt lang, alsnog de overige twee (uiteraard ongedragen, maar toch naar rook stinkende) items terugsturen, geld terug, prachtige service, volgende keer weer! Tenzij het elders 2 euro goedkoper is, dan bestellen we voortaan daar."

De huidige e-commerce business is nog relatief jong ten opzichte van de traditionele retail en dit betekent dat de juiste balans nog niet helemaal gevonden is. Gelukkig maar, want deze extreme vorm heeft een beperkte financiƫle en maatschappelijke houdbaarheid. Maar wat ligt er ten grondslag aan dit klantgedrag? Hoe gaan we daar mee om? Waar liggen de kansen? Hoe kunnen we ons bewegen richting een duurzamer model?

  • Theme
    Strategy & growth

    In een moordende markt bewegen die in een moordend tempo verandert, is niet altijd makkelijk. Maar in 2021 verwacht de E-commerce markt een omzet te draaien van $4,5 triljoen wereldwijd - dat zijn achttien nullen. De markt is veranderd van een aanbod- naar vraaggestuurde economie. Digitaal is daarom allang geen trucje meer, maar een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering. Strategy & Growth focust op de technologie die nodig is om het bedrijf te laten groeien.