Design Thinking voor de klantreis van morgen - Case study Vittoria Industries Ltd.

THU 10:30 - 11:00

Lecture hall 10

BZTRS Agency

In het dynamische en onzekere tijdperk van globalisering, digitalisering en disruptieve business modellen zijn de kansen tot positieve verandering voor een onderneming onbeperkt. De snel veranderende maatschappij vraagt om steeds meer van buiten naar binnen te redeneren waarbij markt en mens, klant én medewerker, centraal staan. Maar waar begin je met deze verandering en hoe kun je de organisatie klaarstomen voor de klantreis van morgen?

Vittoria Industries Ltd. is internationale marktleider in de productie van fietsbanden voor professioneel gebruik. Ook zij willen anticiperen op de klantreis van morgen, maar met welke strategie was lang onduidelijk. Direct verkopen aan de eindconsument was een optie, maar daarmee zouden ze wel hun huidige klant - de retailer - passeren.

Vittoria besloot middels strategische, Design Thinking sessie hun eigen strategie en keuzes onder de loep te nemen. De sessies zorgden voor nieuwe uitgangspunten, bedrijfsstrategieën en een verbetering in draagvlak binnen het Vittoria Industries Ltd. team.

De hosts van deze sessies, Senior Strateeg Fabienne van Leiden en digital marketing expert Cherelle Lieffering vertellen hoe zij voor Vittoria Industries Ltd. een customer intimacy strategie hebben ontwikkeld zonder hierbij de retailer buiten te sluiten. Hoe zij de ontwikkelingen in de maatschappij, klantreis en markt zien en hoe je daar als organisatie mee om kan gaan. Ook lichten zij toe hoe je strategie-denken middels Design Thinking workshops zelf kan integreren in de organisatie.

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door BZTRS Agency.

  • Theme
    Strategy & growth

    In een moordende markt bewegen die in een moordend tempo verandert, is niet altijd makkelijk. Maar in 2021 verwacht de E-commerce markt een omzet te draaien van $4,5 triljoen wereldwijd - dat zijn achttien nullen. De markt is veranderd van een aanbod- naar vraaggestuurde economie. Digitaal is daarom allang geen trucje meer, maar een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering. Strategy & Growth focust op de technologie die nodig is om het bedrijf te laten groeien.