Design Thinking voor de klantreis van morgen - Case study Vittoria Industries Ltd.

10:30 - 11:00

This is a 2020 presentation

BZTRS Agency

In het dynamische en onzekere tijdperk van globalisering, digitalisering en disruptieve business modellen zijn de kansen tot positieve verandering voor een onderneming onbeperkt. De snel veranderende maatschappij vraagt om steeds meer van buiten naar binnen te redeneren waarbij markt en mens, klant én medewerker, centraal staan. Maar waar begin je met deze verandering en hoe kun je de organisatie klaarstomen voor de klantreis van morgen?

Vittoria Industries Ltd. is internationale marktleider in de productie van fietsbanden voor professioneel gebruik. Ook zij willen anticiperen op de klantreis van morgen, maar met welke strategie was lang onduidelijk. Direct verkopen aan de eindconsument was een optie, maar daarmee zouden ze wel hun huidige klant - de retailer - passeren.

Vittoria besloot middels strategische, Design Thinking sessie hun eigen strategie en keuzes onder de loep te nemen. De sessies zorgden voor nieuwe uitgangspunten, bedrijfsstrategieën en een verbetering in draagvlak binnen het Vittoria Industries Ltd. team.

De hosts van deze sessies, Senior Strateeg Fabienne van Leiden en digital marketing expert Cherelle Lieffering vertellen hoe zij voor Vittoria Industries Ltd. een customer intimacy strategie hebben ontwikkeld zonder hierbij de retailer buiten te sluiten. Hoe zij de ontwikkelingen in de maatschappij, klantreis en markt zien en hoe je daar als organisatie mee om kan gaan. Ook lichten zij toe hoe je strategie-denken middels Design Thinking workshops zelf kan integreren in de organisatie.

Deze lezing wordt mogelijk gemaakt door BZTRS Agency.

Theme(s):

Groeien