De verbeterde klantbeleving – mogelijk gemaakt door data

15:30 - 15:50

This is a 2023 presentation

Dotdigital

De afgelopen jaren hebben online winkeliers en marketeers uit verscheidene sectoren meerdere versies van het nieuwe normaal ervaren – inmiddels weten we nauwelijks nog hoe normaal er uitziet.

In het maar liefst twintigjarig bestaan van Dotdigital, waarin het software levert aan bedrijven en hun marketing teams die de klantbeleving willen verbeteren, heeft het bedrijf de nodige veranderingen meegemaakt en meerdere trends weten te doorstaan.
Het leek ons dan ook hoog tijd, juist in deze veranderlijke tijd, om een analyse te doen van tientallen sectoren en de duizenden consumenten die door deze sectoren gediend worden. Als voorloper op ons benchmarking report wat in April gepubliceerd wordt, geven wij alvast wat van onze top tips vrij tijdens de Webwinkel Vakdagen!Het goede nieuws voor retailers is dat het er niet op lijkt dat consumenten vooralsnog minder uit gaan geven, wel zijn ze veel selectiever over waar ze hun welverdiende inkomsten aan besteden, en bij welke winkelier of webshop. Het is duidelijk dat marketing niet langer alleen gemoeid is met het opwekken van interesse, maar nu ook veel dichterbij het beslissingsproces staat, en een beduidend verschil kan maken op conversie. Mits marketeers de juiste datapunten op de juiste momenten weten in te schakelen.
In deze presentatie geven wij enkele voorbeelden uit vooroplopende sectoren en een handvol specifieke tips en tricks waarmee je een klantbeleving levert waar consumenten voor terugkomen.