De transitie van bol.com naar een platform first-strategie

THU 14:30 - 15:15

Keynote

Platformen zijn niet meer weg te denken. Consumenten zoeken gemak. Een one-stop shop waar zij alles kunnen vinden en dat binnen een betrouwbare omgeving. Tijdens deze sessie vertelt Huub Vermeulen, CEO bol.com zijn visie hierop en over de transitie van bol.com naar een platform first-strategie. Waar staat bol.com inmiddels en waar wil bol.com zich in de toekomst naartoe bewegen? Vanuit de transformatie naar een platform is bol.com in de toekomst namelijk slechts 1 van de winkels op het platform. Wat betekent die verandering voor de organisatie zelf, de consument en voor partners?

  • Theme
    Strategy & growth

    In een moordende markt bewegen die in een moordend tempo verandert, is niet altijd makkelijk. Maar in 2021 verwacht de E-commerce markt een omzet te draaien van $4,5 triljoen wereldwijd - dat zijn achttien nullen. De markt is veranderd van een aanbod- naar vraaggestuurde economie. Digitaal is daarom allang geen trucje meer, maar een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering. Strategy & Growth focust op de technologie die nodig is om het bedrijf te laten groeien.