De rebranding van het 51-jarige eci naar het splinternieuwe BookSpot

THU 15:30 - 16:00

Lecture hall 1

Op 1 maart 2018 ging eci redelijk geruisloos over in BookSpot. Er werd voor gekozen om geen ATL-campagne te voeren om de naamswijziging onder het grote publiek onder de aandacht te brengen. Hoe lukte het BookSpot de omzet op peil te houden en welke learnings vallen er te trekken? 

  • Theme
    Content & Branding

    Informatie is de sleutel tot succes. Het resultaat is dat websites en webshops content in de laatste paar jaar een stuk serieuzer zijn gaan nemen. Het is niet alleen Google die daar de motor van is, maar content speelt ook een sleutelrol in het binden van klanten. Daarnaast is het neerzetten van een merk, de branding, een klus op zich. Het is niet eenvoudig hierin succesvol te zijn, maar wie erin slaagt is spekkoper. Tijdens de Webwinkel Vakdagen vinden er diverse presentaties plaats die dieper ingaan op dit thema.