De modderige weg naar online marktleiderschap

WED 14:45 - 15:15

Lecture hall 10

Een succesvolle e-commerce strategie implementeren gaat veel verder dan het inzetten van slimme technologie. Het vraagt om veranderingen in organisatiestructuur, processen en samenwerkingscultuur.

Waar loop je allemaal tegenaan als je een organisatie begeleidt naar het online marktleiderschap in Nederland, Belgiƫ en Duitsland? Heb je je einddoel helder voor ogen en is dat niet-onderhandelbaar? En geldt dat ook voor al je medewerkers? Doe je alles wat nodig is om dat doel te bereiken? Durf je keuzes te maken om dingen die niet bijdragen aan jouw doel simpelweg niet te doen? En houd jij jouw medewerkers hierop accountable? Ben je flexibel en kan je inspelen op alle obstakels die je gaat tegenkomen op de modderige weg naar online marktleiderschap?

Heb je een of meerdere van deze vragen met NEE beantwoord, dan is deze sessie voor jou. Rainmen, specialist op het gebied van strategie executie voor het MKB, en Smartphonehoesjes.nl, marktleider op het gebied van telefoonhoesjes en accessoires, delen hun praktijkervaringen met het publiek. Aan de orde komen onderwerpen als strategievorming, cross-team samenwerking, accountability en leiderschapsontwikkeling.

  • Theme
    Strategy & growth

    In een moordende markt bewegen die in een moordend tempo verandert, is niet altijd makkelijk. Maar in 2021 verwacht de E-commerce markt een omzet te draaien van $4,5 triljoen wereldwijd - dat zijn achttien nullen. De markt is veranderd van een aanbod- naar vraaggestuurde economie. Digitaal is daarom allang geen trucje meer, maar een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering. Strategy & Growth focust op de technologie die nodig is om het bedrijf te laten groeien.