Bugaboo Boxer: De lancering van een nieuwe productcategorie met een nieuwe 'digitale' direct-to-consumer aanpak

12:00 - 12:30

This is a 2017 presentation

Bugaboo heeft in 1999 de kinderwagenindustrie voorgoed veranderd door te focusen op een superieure productbeleving en iconisch design. De volgende stap is om een nieuwe groep consumenten te verrassen, nl de frequent flyer, de (zaken)reiziger. Met de Bugaboo Boxer, een revolutionair koffersysteem lanceert Bugaboo niet alleen een nieuw productcategorie, maar ook een nieuwe 'digitale' direct-to-consumer marktbenadering. Daarmee start Bugaboo haar digitale transformatie in het bouwen van een organisatie die klaar is voor direct-to-consumer sales. Om hier te komen hebben we een route-to-market plan gemaakt en een management structuur ontworpen die bestaat uit acht werkstromen, elk gericht op een ander deel van de (online) consumer journey. De belangrijkste drijfveren voor dit business model zijn: a) conversie op bugaboo.com en b) traffic genereren. De key enablers die hieraan ten grondslag liggen zijn operationele processen, organisatorische opzet en de mogelijkheden van het e-commerce team, om het succes van traffic generatie en online conversie te waarborgen. Het doel is om ons publiek te verbluffen door ze volledig onder te dompelen in de Bugaboo ervaring en zo de wens tot koop over te gaan te stimuleren. Hiervoor worden next level digitale middelen gebruikt om de essentie van de Bugaboo Boxer tot leven te laten komen (bijv. door film, product fotografie, lifestyle beelden, en een configurator). De lancering is gericht op het laten groeien van de bewustwording en de koopwens door middel van een geïntegreerde 360º-campagne waarbij de focus ligt op digitale marketing die PR, social influencers, media collabs, media buy (offline en online), performance marketing, CRM, pop-up stores, Bugaboo stores, etc... op elkaar laat voortbouwen. De Bugaboo Boxer is een innovatie in product, in business en marketing. Als je ergens in gelooft, moet je ermee gaan rennen!