Altijd in beweging. Geen product hoort te stof te vangen op een plank, geen mens moet onnodig stilstaan.

THU 12:00 - 12:45

Keynote

In vrijwel elke situatie zijn er producten of personen die je leven makkelijker kunnen maken. De grote vraag is alleen hoe je altijd precies op het juiste moment de juiste oplossing kunt vinden. Voor de consument die op zoek is naar dat ene bepaalde product, maar ook voor die ondernemer die zijn of haar product of dienst bij de juiste persoon onder de aandacht wil brengen. Marktplaats zorgt er al ruim 20 jaar voor dat de juiste kopers altijd binnen handbereik zijn van een verkoper en vice versa. Maar, denk je nu misschien, dat weet ik en met mij miljoenen Nederlanders al jaren…

Waarom komt Annemarie Buitelaar, algemeen directeur van Marktplaats, dit jaar dan naar de Webwinkel Vakdagen? Omdat zij een nieuw verhaal met je wil delen. Een verhaal dat gebouwd is op haar overtuiging dat uitpuilende zolders, kelders en magazijnen verleden tijd worden. Geen enkel product en geen enkele ondernemer moet stil staan. Want elk product is op ieder moment van enorme waarde voor iemand, of het nu gaat om een nieuwe auto, een gebruikte kinderwagen of een prachtig tuinhuis. Er is altijd een volgende geïnteresseerde. Dit heeft zij kunnen opmaken uit de data over de vraag op Marktplaats naar miljoenen producten. En op dit moment wordt die vraag nog lang niet altijd beantwoord.

De oplossing voor dit probleem ligt bij jou en degene die straks in Utrecht om je heen zitten. Zeer recent onderzoek laat zien dat jaarlijks duizenden mensen bewust of onbewust de eerste stap naar het ondernemerschap zetten op Marktplaats. Soms simpelweg door met een simpele advertentie te proberen of er überhaupt vraag is naar hun product of dienst. Een prachtige springplank voor ondernemers dus, maar wel een die alleen werkt als al deze producten en mensen het juiste podium wordt geboden. Als je wilt weten hoe Annemarie daarvoor gaat zorgen, kom dan kijken en luisteren naar het verhaal van Annemarie.

  • Theme
    Strategy & growth

    In een moordende markt bewegen die in een moordend tempo verandert, is niet altijd makkelijk. Maar in 2021 verwacht de E-commerce markt een omzet te draaien van $4,5 triljoen wereldwijd - dat zijn achttien nullen. De markt is veranderd van een aanbod- naar vraaggestuurde economie. Digitaal is daarom allang geen trucje meer, maar een integraal onderdeel van de bedrijfsvoering. Strategy & Growth focust op de technologie die nodig is om het bedrijf te laten groeien.