5 tips om succesvol te verkopen via bol.com en Amazon

WED 16:15 - 16:45

Lecture hall 8

Thuiswinkel.org

Marketplaces zoals bol.com en Amazon worden steeds groter en spelen een belangrijke rol in de customer journey. Het verkopen via deze platformen vereist een andere aanpak dan veel bedrijven gewend zijn.

Onder leiding van Marc Engelman (DPD) en Emile Valkestijn (10XCREW) heeft de Shopping Tomorrow expertgroep marketplaces zich hierin verdiept. Samen met meer dan 25 van o.a. Heineken, Friesland Campina en Bugaboo zijn de belangrijkste marketplaces vragen en antwoorden geïdentificeerd. Van welke marketplaces er allemaal zijn en hoe de P&L eruit ziet tot hoe je je zichtbaarheid vergroot.

Tijdens deze presentatie worden de vragen en antwoorden gedeeld. Inclusief een de top 5 bruikbare tips om succesvol te verkopen via bol.com en Amazon.  

Deze lezing is onderdeel van het ShoppingTomorrow programma.

De presentaties van ShoppingTomorrow worden op deze website gedeeld.

  • Theme
    Platform economy

    Platformisering is de verschuiving van aanbod gestuurd verkopen naar vraag gestuurd verkopen; Online spaces die zoveel mogelijk proberen te voorzien in de klantbehoeften. Dit zijn platformen die zich bezighouden met het matchen van behoeften van hun klant. Daarnaast zijn er platformen die zelf ook als verkoper actief zijn. Binnen de platformeconomie draait het niet om het aanbod, maar puur om de vraag.