20% meer offline verkoop door het inzetten van online personalisatie

WED 10:30 - 11:00

This is a 2022 presentation

Is de combinatie van online naar offline e-commerce de sleutel tot groei? We vertellen graag hoe Van Dal Mannenmode haar 34 fysieke winkels combineert met het online verkoopkanaal (webshop) om klanten nog beter te bedienen en groei te realiseren. Samenwerken met het online full service bureau U Digital betekent altijd op zoek gaan naar de volgende stap op het gebied van personalisatie. Om dit te bewerkstelligen wordt al jaren nauw samengewerkt met het Customer Data Platform (CDP) Datatrics. Voor Van Dal Mannenmode was de volgende stap op het gebied van personalisatie het combineren van online- en offline aankoopdata. Dit is gelukt door het maken van een koppeling tussen tritonX (de multitool voor al uw klantgegevens) met de CDP Datatrics. Zo wordt de aankoopdata van zowel- de online als de offline bestellingen dagelijks opgehaald. Tot voor kort was het niet inzichtelijk welke online bezoekers ook (of alleen) offline aankopen deden. Nu dit wel het geval is zijn er legio mogelijkheden om klanten nog beter te helpen en de customer experience te verbeteren. Zo attendeert Van Dal Mannenmode haar online bezoekers er bijvoorbeeld op dat (bepaalde) aankopen of specifieke kleding bij de favoriete winkel gedaan kan worden. Benieuwd naar de resultaten en de effecten van online personalisatie op je offline verkoop? Je bent van harte welkom bij onze sessie op de Webwinkel Vakdagen 2022!