Janneke Strebus namens exposant PostNL aan het woord over hun deelname aan de WWV

“Dit is natuurlijk een prachtige kans om meer bewustzijn van je merk te creëren”

E-commerce is flink in complexiteit toegenomen. Zo heeft een webshop goede online marketing, een goedwerkende website, een soepellopend betaalsysteem en een goede bezorgpartner nodig. Tijdens de Webwinkel Vakdagen komen deze partijen allemaal samen om te netwerken, partnerschappen vast te leggen en kennis uit te wisselen.

Een van deze logistieke partijen die tijdens de Webwinkel Vakdagen exposeert, is PostNL. Als een van de eerste exposanten van de Webwinkel Vakdagen hebben zij flink wat beurservaring opgedaan de laatste jaren.

Janneke Strebus van exposant PostNL aan het woord

Veel uitleg over PostNL zal niet nodig zijn. En dat PostNL stevig inzet op e-commerce (doelstelling is om in 2020 50% van alle omzet uit e-commerce te genereren) zal ook bekend zijn. Daarmee verandert het bedrijf “van een traditioneel postbedrijf in een logistieke e-commerce dienstverlener.” Vanuit die gedachte lijkt het dan ook logisch dat PostNL al sinds jaar en dag exposant is op de WWV en sinds een aantal jaar zelfs als Gold Sponsor.

Dat vermoeden wordt bevestigd door Janneke Strebus, Marketeer e-commerce PostNL. Zij is onder andere verantwoordelijk voor het neerzetten van de stand. “Daarnaast houd ik me bezig met het verkrijgen van inzichten voor verzenders, zoals Coolblue of bol.com. Denk hierbij aan een track en trace code en inzichten van retourstromen.

Voor mij is dit het eerste jaar dat ik de stand op de WWV organiseer, mijn collega’s zijn mij al die jaren voorgegaan. Dus hoe we ermee zijn gestart, weet ik niet precies, maar dit is het grootste e-commerce event van het jaar en daar moeten we als PostNL natuurlijk bij zijn.”

Zichtbaarheid in de e-commerce is een must

Voor PostNL is het creëren van zichtbaarheid een van de belangrijkste doelen op de WWV. Daarnaast is een van de sterke punten van PostNL tijdens de beurs dat ze direct nieuwe klanten kunnen aanhaken op hun netwerk. Strebus: “Omdat dit het grootste e-commerce event van het jaar is, komen hier ook veel webshops op af, dus is het de perfecte gelegenheid om hier met ze in gesprek te raken en ze aan te haken. Daarnaast zijn we hier beschikbaar voor onze klanten die we te woord staan voor vragen over bijvoorbeeld bezorgopties. Tot slot krijgen we op de beurs veel vragen over onze diensten.”

PostNL richt zich tijdens de WWV dus vooral op alle webshops. Strebus: “Al vanaf 100 pakketten per jaar hebben we al mogelijkheden die we zo goed mogelijk aansluiten op hun behoeften.”

“Hier kom je in contact met (potentiële) klanten”

Het antwoord op de vraag waarom Strebus andere bedrijven aanraadt om tijdens de WWV te exposeren is helder: “Dat is omdat je hier echt in contact kan komen met jouw (potentiële) klanten. Als je een klein bedrijf bent is het natuurlijk een prachtige kans om meer bewustzijn van je merk te creëren. Maar bovenal denk ik dat het heel waardevol is om met mensen in gesprek te komen. Je hoort wat er speelt, wat de trends zijn. Daarnaast vind ik de lezingen heel interessant – ik hoor daar ook allemaal positieve geluiden over. Dat is volgens mij heel waardevol, dat je echt ervaren mensen hoort – van bijvoorbeeld Jumbo, of bol.com – hoe zij zaken aanpakken.”

Creëer naamsbekendheid en raak op de hoogte van de trends

Wat Strebus hier dus zegt is dat je zowel iets kan genereren als iets kan leren tijdens de Webwinkel Vakdagen. Dat is ook precies het doel van het event: aan de ene kant komen exposerende bedrijven waarde toevoegen, terwijl ze er ook iets van opsteken. Het mes snijdt volgens Strebus dus aan twee kanten.

Wil jij dit ook en ben je benieuwd geworden naar de opties? Vraag dan direct een brochure aan!

CAN WE HELP YOU?

For further information or a tailored advice you can contact us.

Hulp nodig?

Or contact us by phone: +31 (0)40 - 280 8409