JXR SEM

JXR SEM JXR SEM

Iedereen kan online succesvol zijn als je maar een strategie hebt. Ik ben gespecialiseerd in kleine en startende webshops.

Ik ben er van overtuigd dat het van belang is dat je in de juiste volgorde werkt. Daarom werk ik altijd volgens mijn unieke stappenplan. Elke stap is weer input om de volgende stappen tot een succes te maken. Vaak zie je dat iemand die begint meteen een website en/of webshop laat maken. Zoals je zult zien in het stappenplan, mis je dan al enkele kwaliteitsslagen.

Mijn stappenplan bestaat uit de volgende stappen:

Stap 1: Strategisch plan
Resultaat:
•    je hebt een duidelijke visie
•    je hebt een duidelijke missie
•    je hebt een duidelijk product, dat ook als zodanig te communiceren is
•    je hebt een duidelijke doelgroep die ook als zodanig te targetten is
•    je weet welke functionaliteiten je website nodig heeft om dit te bewerkstelligen

Stap 2: Marktonderzoek
Het marktonderzoek bestaat uit een diepgaande zoekwoordenanalyse

Resultaat:
Je krijgt een lijst met honderden zoekopdrachten die relevant zijn voor jouw product(en), in op drie manieren gesorteerd:
•    volgens het JXR SEM algoritme
•    op basis van de concurrentie behorende bij die zoekopdrachten;
•    op basis van het aantal zoekopdrachten per jaar voor die zoekopdracht

Stap 3: Plan van aanpak
Door de input van het marktonderzoek kunnen we het strategisch plan aanscherpen.

Resultaat:
•    Opzet van de menu-structuur en de daarbij behorende URL-structuur.
•    Advies huisstijl cq. webdesign; (hoe) besteed je het uit of doe je het zelf
•    Een plan voor je Social Media


Stap 4: Website
Je website moet veilig zijn. Je moet ook makkelijk kunnen overstappen, mocht er onverhoopt wat met mij gebeuren. Daarom werk ik met WordPress.

Resultaat:
•    mobiel-vriendelijke website, indien gewenste met webshop
•    in jouw huisstijl
•    SEO-ready
•    Koppelingen met social media
•    Betaalmethode
•    spamfilter.
•    tagmanager
•    een handige gebruiksaanwijzing

Stap 5: Gevonden worden en conversie
Je kunt op verschillende manieren meer omzet halen uit je website. Zo kun je:
•    SEO - het aantal bezoekers zien te vergroten;
•    Social media - het aantal bezoekers zien te vergroten;
•    Webusability - het conversiepercentage vergroten;
•    Online marketing - het orderbedrag verhogen.
Hierbij help ik je.

Stap 6: Advertentie campagnes
Google kent een bonus-malussysteem op basis van de kwaliteit van je advertenties en de SEO van de website. Vandaar dat adverteren via AdWords bij voorkeur later in het proces plaatsvindt.

Resultaat:
Je krijgt goedlopende advertenties op Google, Youtube, Facebook en andere websites.
•    De advertentie campagnes zijn afgestemd op het doel dat jij voor ogen hebt.
•    Ik target en optimaliseer je campagnes en bewaak de prestaties ervan.
•    Afhankelijk van je advertentiebudget kan het verstandig zijn (kosten-baten) om een meetsysteem voor conversie te gebruiken voor verdere optimalisatie.