Zoeken...

Nederlands

English

Login exposanten

2 & 3 april 2025

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

Sprekers

Exposantenlijst

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2024

Praktische informatie

Plattegrond

2024

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Gratis tickets

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Sprekers

Over deze editie

Sprekers

2025

Lezing geven

Testimonial sprekers

Programma Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact Gratis tickets
2 & 3 april 2025 Jaarbeurs Utrecht Gratis tickets Voor bezoekers

Voor bezoekers

Over deze editie

Over WWV

Programma

Sprekers

Exposantenlijst

Premium tickets

Terugblik

Bekijk editie 2024

Praktische informatie

Plattegrond

2024

Locatie & Openingstijden

WWV Connect App

Samenwerkingen

Sponsoren

Partners

Gratis tickets

Voor exposanten

Voor exposanten

Deelnemen aan de beurs

Exposant worden

Deelnamemogelijkheden

Sponsor worden

Lezing geven

Stand reserveren

Praktische informatie

Bezoekersprofiel

Contact de specialisten

Locatie en openingstijden

Brochure aanvragen

Geïnteresseerd in deelname aan WWV? Vraag de brochure aan.

Sprekers

Sprekers

Over deze editie

Sprekers

2025

Lezing geven

Testimonial sprekers

Programma Blog & Kennis

Blog & Kennis

Ontdek

Blogs

Podcasts

Uitgelicht

AI en E-commerce: hype of blijvertje?

Blog

Duurzame groei | SCAYLE

Podcast

Contact

Nederlands

nl

English

Login exposanten

Gratis tickets
triangle-shape triangle-shape

Online zand verkopen, onze uitbreiding naar de b2b markt

Donderdag 13:15 - 13:45
Lezingenzaal 5
Melissa Buijens

DGA (Zandcompleet)

Facebook Linkedin Meer over deze spreker

Als familiebedrijf transformeerden we in 2012 ons traditioneel zandbedrijf van 100% offline, naar 100% online. Onze doelgroep? Hoofdzakelijk consumenten. Zand, grind, grond en bodemproducten worden door heel Nederland en België geleverd. Via online bestellingen. Maar wat zagen we? De B2B doelgroep nam, zonder dat we het doorhadden, iedere maand toe. Ze bestelden gewoon. Hier lagen kansen, maar ook vele uitdagingen. Als online zand en bodemleverancier ontdekten we per toeval dat ons percentage zakelijke klanten toenam. Bij navraag bij enkel van deze klanten, waarom e-commerce toch interessant voor ze was bleek dat online kansen bood t.o.v. offline. Altijd beschikbaar, transparant over prijzen en snel geregeld. En ach dat het dan wat duurder is, dat maakt ze eigenlijk niet uit. De kansen waren duidelijk. De uitdagingen daarentegen. Hoe bouw je B2B in je webshop? Welke mogelijkheden zijn er nog om ze extra’s te bieden. En hoe ga je om met het principe ‘geef liever nooit korting’ en waak voor veel extra werk voor offertes te maken? Reis mee in ons proces van B2C tot onze huidige uitbreiding in de B2B. Stap voor stap nemen we je mee in ons proces in onze B2B uitdagingen. Want hoe lever je nu ‘zakelijk zand’, vanuit een webshop? Waarbij prijs in ieder geval niet de USP is.

Als familiebedrijf transformeerden we in 2012 ons traditioneel zandbedrijf van 100% offline, naar 100% online. Onze doelgroep? Hoofdzakelijk consumenten. Zand, grind, grond en bodemproducten worden door heel Nederland en België geleverd. Via online bestellingen. Maar wat zagen we? De B2B doelgroep nam, zonder dat we het doorhadden, iedere maand toe. Ze bestelden gewoon. Hier lagen kansen, maar ook vele uitdagingen. Als online zand en bodemleverancier ontdekten we per toeval dat ons percentage zakelijke klanten toenam. Bij navraag bij enkel van deze klanten, waarom e-commerce toch interessant voor ze was bleek dat online kansen bood t.o.v. offline. Altijd beschikbaar, transparant over prijzen en snel geregeld. En ach dat het dan wat duurder is, dat maakt ze eigenlijk niet uit. De kansen waren duidelijk. De uitdagingen daarentegen. Hoe bouw je B2B in je webshop? Welke mogelijkheden zijn er nog om ze extra’s te bieden. En hoe ga je om met het principe ‘geef liever nooit korting’ en waak voor veel extra werk voor offertes te maken? Reis mee in ons proces van B2C tot onze huidige uitbreiding in de B2B. Stap voor stap nemen we je mee in ons proces in onze B2B uitdagingen. Want hoe lever je nu ‘zakelijk zand’, vanuit een webshop? Waarbij prijs in ieder geval niet de USP is.

Terug naar het overzicht

Mis het niet: jouw sleutel tot digitale groei!

Laten we samen jouw uitdaging oplossen

Laat je inspireren door experts die hun kennis en ervaring delen om jou te helpen jouw uitdagingen te overwinnen. Ontvang praktische tips en strategieën waarmee je direct aan de slag kunt!
Gratis tickets