Thema's Webwinkel Vakdagen 2017

De thema's van 2018 zijn nog niet bekend. Hieronder staan de thema's van 2017



Digitalisering van de overheid


De overheid zet vol in op het digitaliseren van diensten en taken. De Belastingdienst claimt al dat ze het niet leuker kunnen maken, wel makkelijker. Toch schuilen er achter de digitaliseringsslag binnen de lokale en landelijke (semi-) overheden meer uitdagingen dan menigeen zal kennen. Hoe kan een overheidsorganisatie de burger van dienst zijn en inspelen op de wensen en behoeftes die er zijn?

Lees verder

Connected Store

De ‘Connected Store’ gaat duidelijk een stap verder dan wat inmiddels bekend is als een omnichannel/multichannel strategie. Waar de primaire focus van veel winkeliers lag op het versterken van de fysieke winkel met behulp van een webshop of andersom, rijst nu de vraag welke stap de volgende moet zijn. Hoe zorg je dat je altijd in staat bent om op de wens van de klant in te spelen?

Lees verder

Travel

Weinig sectoren zijn sinds de opkomst van het internet zo veranderd als de Travelwereld. Fysieke reisbureaus zijn  een zeldzaamheid in het straatbeeld. Voor reisondernemingen betekende dit eveneens een grote verandering. Er is immers een schakel uit de keten gehaald. De lezingen met het thema Travel op de Webwinkel Vakdagen richt zich op alle travel- en leisureaanbieders, van touroperators tot musea en van de NS tot pretparken. 

Lees verder

Kansen voor B2B

B2B-handel lijkt bezig aan een kleine inhaalslag. De aandacht voor een aantal technologische ontwikkelingen neemt snel toe. Het delen van informatie met ketenpartners is essentieel voor succes, evenals de adoptie van platformen en de uitrol van webshops. B2B omarmt diverse voorbeelden uit B2C en dat kan bedrijven geen windeieren leggen. 

Lees verder

Mobile

Het aantal smartphonebezitters groeit niet meer. Van alle jongeren bezit 93 procent een smartphone. 65 procent van alle Nederlanders ouder dan 12 jaar beschikt over een tablet. Vrijwel iedereen is mobiel bereikbaar en kan mobiel aankopen doen. Tijdens de lezingen met het thema  Mobile ligt de nadruk op wat bedrijven kunnen doen om zo goed mogelijk in te spelen op deze massale mobiele aanwezigheid van de mens. 

Lees verder

Customer Experience

Customer Experience is bijzonder belangrijk voor de ‘bricks’, maar misschien nog wel van groter belang bij de ‘clicks’. Elke ondernemer heeft er de mond van vol, maar wie is er bewezen succesvol mee. Nu is het niet eenvoudig om op het vlak van Customer Experience te scoren, dus komen tijdens de lezingen met het thema Customer Experience op de Webwinkel Vakdagen in elk geval tips en voorbeelden voorbij. 

Lees verder

Advanced Marketing & Analytics

Big data staan centraal bij de themasessie Advanced Marketing & Analytics tijdens de Webwinkel Vakdagen. Daar is een eenvoudige verklaring voor te geven, een groeiend aantal beslissingen van webwinkeliers komt voort uit verzamelde data en daarop uitgevoerde analyses. Het uitvoeren van geavanceerde analyses is ook de enige manier om zinvolle informatie uit de steeds groter groeiende berg data te halen. 

Lees verder

Conversie

Conversie is waar vrijwel alles om draait in e-commerce. Hoe eenvoudiger een consument iets kan bestellen, des te succesvoller een webshop is. Maar uiteraard gelden er wel een paar spelregels en daar draaien de lezingen met het thema Conversie tijdens de Webwinkel Vakdagen om. Neem deel en zuig de inspiratie op die kan leiden tot een conversieboost!

Lees verder

Content/ Branding & Engagement

Vertrouwen wekken als webwinkel is één van de aspecten die conversiedrempels kunnen verlagen. Het is dé reden waarom vooral de grotere webshops steeds meer energie steken in Branding & Engagement. Tijdens de lezingen over dit onderwerp komen manieren aan bod waarop Content/ Branding & Engagement kan werken voor een webshop. Uiteraard voorzien van voorbeelden uit de praktijk.

Lees verder

Operations

Een product online verkopen is één, het traject intern administratief afhandelen is een tweede. En dan rest een nog een belangrijk aspect: de logistieke afhandeling tot aan de klant. Deze drie-eenheid, kort samengevat als ‘Operations’, bepaalt hoe effectief een webshop is en hoe tevreden de klant.

Lees verder

Selling

Tijdens de lezingen met het thema Selling komen alle mogelijke strategieën aan bod die een webwinkel heeft om te kunnen verkopen. Let wel, alle middelen voor het moment waarop de conversie plaatsvindt. In het programma van de Webwinkel Vakdagen gaan experts bij de lezingen met het thema Selling in op de manieren om de consument naar de webshop te lokken.

Lees verder

Brands / Fabrikanten

Fabrikanten merken dat de wereld verandert. Een product ontwikkelen en het vervolgens aan de retailer overlaten om het te vermarkten, behoort tot de verleden tijd. Een toenemend aantal fabrikanten stapt over naar een model met directe transacties. Tijdens de lezingen met het thema Brands / fabrikanten komen de belangrijkste uitdagingen en adviezen voor producenten aan bod.

Lees verder

Cross Border

Slechts handel drijven met Nederlanders maakt het afzetgebied wel erg beperkt. Tijdens de lezingen met het thema Cross Border zullen tijdens de Webwinkel Vakdagen de belangrijkste ins en outs voor het digitaal handel drijven met het buitenland aan bod komen. Duitsland als extra afzetgebied ‘aanboren’ levert al vijfmaal zoveel potentiele kopers op, dus het omarmen van Cross Border kan lonend zijn. 

Lees verder

Mis het niet!
11.000 Bezoekers
+180 Sprekers
+250 Exposanten
Aanmelden als exposant
Platinum Sponsor:
Gold Sponsor:
Media partner: